Home arrow Wifi internet arrow Doplňkové informace arrow Dříve než se rozhodnete pro konkurenci

Dříve než se rozhodnete pro konkurenci

Tisk E-mail
Čtvrtek, 11. červenec 2013, 09:00

Dříve než se rozhodnete pro volbu jiného poskytovatele připojení, ověřte si ještě jak je to se všemi důležitými parametry připojení. Ty mají pak zásadní vliv na skutečnou kvalitu připojení a jeho cenu.

  • RYCHLOST PŘIPOJENÍ - Je nabízená rychlost skutečná, nebo jen tzv. marketingová a skutečná rychlost bude záviset na technických možnostech v závislosti na Vaší lokaci? To je typická situace pro ADSL připojení. Někdy se poskytovatel o rychlosti ani nezmiňuje a nabízí pouze "připojení", to je charakteristické pro mobilní připojení.
  • AGREGACE - Je konkurenční nabídka rychlosti uvozena slovem "až" nebo dosahuje závratných čísel v desítkách megabitů? Ověřte si míru agregace připojení, která má zásadní vliv na skutečnou rychlost a stabilitu objednané rychlosti. Více se o agregaci dozvíte zde.
  • LIMITY DAT - Limity množství přenesených dat jsou typické pro nabídky mobilního přiojení. Víte že limit 1 GB dat na měsíc lze vyčerpat třeba za pouhých 55 minut sledování online videa na internetu v HD kvalitě?
  • SMLOUVA A ZÁVAZEK - Být v jakémkoliv časovém závazku je vždy známkou toho, že poskytovatel Vás jako zákazníka chce mít "jistého"na delší dobu bez nutnosti pečovat o Vaši spokojenost s kvalitou poskytovaných služeb. Souvisí s tím pak i celková cena služby, která roste díky nemožnosti změny tarifu nebo přechodu k levnější konkurenci a pokud ano, tak za nemalý poplatek za předčasné ukončení.
  • VÝPOVĚDNÍ LHŮTA - Díky této lhůtě se Vám zdálivě levné připoojení může při nutnosti ukončení (např. stěhování) velmi prodražit. Běžné jsou dnes lhůty 3 i 6 měsíců, navíc počítané až od následujícího měsíce nebo kvartálu od podání výpovědi. Můžete tak ještě půl roku platit za něco co už dávno nepoužíváte.
  • CENA ZA INSTALACI - Poskytovatelé někdy nabízejí ve spojitosti se závazkem potřebné vybavení "zdarma", je ale opravdu zdarma i odborná instalace onoho vybavení u klienta?
  • TECHNICKÁ PODPORA - Co se stane, když budete mít s připojením problém? Domůžete se pomoci i mimo pracovní dobu? Nemusíte volat na drahou placenou linku 84x nebo 906?
  • ZA CO PLATÍTE - Jste si jistí, že částka kterou hradíte měsíčně, je za "připojení na internet"? Někdy je měsíční poplatek definován jako "členský příspěvek" do občanského sdružení na podporu všeho možného, jenom ne za jistou garanci nějaké kvality připojení k internetu. Až ve chvíli výpadku zjistíte, že připojení na internet je vlastně služba navíc zdarma a tak jeho delší nefunkčnost je vlastně "v pořádku".