Home arrow Wifi internet arrow Doplňkové informace

Doplňkové informace

Pevná linka přes internet - VoIP

Tisk E-mail
Pátek, 22. únor 2013, 00:00

Od února 2013 jsme se stali partnery společnosti FAYN Telecommunications s.r.o - telefonního VoIP operátora. Díky této spolupráci Vám můžeme nabídnout zřízení "pevné linky" v naší síti zcela zdarma a bez nutnosti měsíčních paušálů.

Co je VoIP? Image

VoIP je zkratka pro volání přes Internet (Voice over Internet Protocol). Jde o moderní službu, která pro volání využívá datových přenosů. Zákazníci ale nic nepoznají, volání probíhá naprosto standardně, každý zákazník obdrží klasické telefonní číslo, v případě potřeby je i možnost převodu stávajícího čísla. K volání je možno použít Váš stávající pevný telefon, nebo nový telefonní aparát. Volat můžete dokonce i z chytrých mobilů!

Kolik stojí volání?

S VoIP pevnou linkou nikdy nebudete platit paušály za nic. Můžete si zvolit tarif zcela bez paušálu, nebo s předplacenými minutami a výhodnějšími sazbami za volání. I v případě tarifu bez paušálu jsou však ceny za volání zlomek toho, co by jste zaplatili u klasické pevné linky. Doporučujeme jeden ze tří tarifů pro VoIP linky: fayn SIMPLE , fayn SPECIAL nebo fayn SUPER .

Jak na VoIP?

Pokud se Vám líbí možnost levného volání v naší síti, napište nám. Celou objednávku služby vyřídíme zdarma za Vás. Dle Vaší konkrétní situace doporučíme vhodné řešení telefonního aparátu - zda využít Váš klasický společně s tzv. VoIP bránou, nebo použít nový moderní aparát. V obou případech Vám zařízení nastavíme v souladu s nastavením Vaší lokální sítě a s optimálními parametry pro kvalitní volání. Navíc s námi máte možnost si zdarma vše bez obav vyzkoušet a až pak můžete případně zrušit svou klasickou drahou pevnou linku. Zapomeňte také na dlouhé zřizovací nebo výpovědní lhůty při rušení, nic z toho se nekoná.

Naše WiFi síť je optimalizována pro přenos hlasu VoIP s využitím technologie QoS. Pro správnou funkci je třeba i správné nastavení klientských zařízení pro wifi připojení a VoIP brány či VoIP telefonu u klienta, to zařídíme my.

 

Dříve než se rozhodnete pro konkurenci

Tisk E-mail
Čtvrtek, 11. červenec 2013, 09:00

Dříve než se rozhodnete pro volbu jiného poskytovatele připojení, ověřte si ještě jak je to se všemi důležitými parametry připojení. Ty mají pak zásadní vliv na skutečnou kvalitu připojení a jeho cenu.

  • RYCHLOST PŘIPOJENÍ - Je nabízená rychlost skutečná, nebo jen tzv. marketingová a skutečná rychlost bude záviset na technických možnostech v závislosti na Vaší lokaci? To je typická situace pro ADSL připojení. Někdy se poskytovatel o rychlosti ani nezmiňuje a nabízí pouze "připojení", to je charakteristické pro mobilní připojení.
  • AGREGACE - Je konkurenční nabídka rychlosti uvozena slovem "až" nebo dosahuje závratných čísel v desítkách megabitů? Ověřte si míru agregace připojení, která má zásadní vliv na skutečnou rychlost a stabilitu objednané rychlosti. Více se o agregaci dozvíte zde.
  • LIMITY DAT - Limity množství přenesených dat jsou typické pro nabídky mobilního přiojení. Víte že limit 1 GB dat na měsíc lze vyčerpat třeba za pouhých 55 minut sledování online videa na internetu v HD kvalitě?
  • SMLOUVA A ZÁVAZEK - Být v jakémkoliv časovém závazku je vždy známkou toho, že poskytovatel Vás jako zákazníka chce mít "jistého"na delší dobu bez nutnosti pečovat o Vaši spokojenost s kvalitou poskytovaných služeb. Souvisí s tím pak i celková cena služby, která roste díky nemožnosti změny tarifu nebo přechodu k levnější konkurenci a pokud ano, tak za nemalý poplatek za předčasné ukončení.
  • VÝPOVĚDNÍ LHŮTA - Díky této lhůtě se Vám zdálivě levné připoojení může při nutnosti ukončení (např. stěhování) velmi prodražit. Běžné jsou dnes lhůty 3 i 6 měsíců, navíc počítané až od následujícího měsíce nebo kvartálu od podání výpovědi. Můžete tak ještě půl roku platit za něco co už dávno nepoužíváte.
  • CENA ZA INSTALACI - Poskytovatelé někdy nabízejí ve spojitosti se závazkem potřebné vybavení "zdarma", je ale opravdu zdarma i odborná instalace onoho vybavení u klienta?
  • TECHNICKÁ PODPORA - Co se stane, když budete mít s připojením problém? Domůžete se pomoci i mimo pracovní dobu? Nemusíte volat na drahou placenou linku 84x nebo 906?
  • ZA CO PLATÍTE - Jste si jistí, že částka kterou hradíte měsíčně, je za "připojení na internet"? Někdy je měsíční poplatek definován jako "členský příspěvek" do občanského sdružení na podporu všeho možného, jenom ne za jistou garanci nějaké kvality připojení k internetu. Až ve chvíli výpadku zjistíte, že připojení na internet je vlastně služba navíc zdarma a tak jeho delší nefunkčnost je vlastně "v pořádku".
 

Antivirová kontrola

Tisk E-mail
Pondělí, 6. srpen 2012, 00:00

Pro bezpečnější brouzdání na internetu je v rámci naší bezdrátové sítě veškerá komunikace na protokolech HTTP a FTP filtrována antivirovým programem ESET NOD32 Antivirus.

Z našíí statistiky provozu je zřejmé, že tato kontrola nabývá na svém významu zejména v dnešní době použití "chytrých telefonů" s přístupem na internet. Stále častěji antivirová kontrola zachytí virovou infiltraci při pokusu o stažení nové aplikace pro mobilní telefon s operačním systémem Android, nebo brání činnosti viru v již napadeném telefonu. Nejčastější typy infiltrací jsou typu "Android/Adware.AirPush", které bez vědomí uživatele komunikují do internetu, klikají na reklamní bannery a tím uživateli čerpají datový limit, dále "Android/Adware.Leadbolt", které odesílají informace z Vašeho telefonu na cizí server, výjimkou nejsou ani klasické "trojské koně". Uvedené infitrace bývají nejčastěji implementované do neuvěřitelných programů typu "nabíječka přes displej", "odesílání SMS zdarma", "čtečka otisků prstů", "stahování hudby zdarma", "zázračné zrychlení telefonu" apod. Nejčastějším projevem napadených telefonů je pak jejich zpomalení, zatuhávání až po možnost ztráty dat...

V případě HTTP a FTP se AV kontrola projevuje neuložením stahovaného souboru těsně před koncem jeho stahování. Buďte si tedy jisti, že se nejedná o chybu, ale službu která Vás možná zachránila před zavirováním počítače nebo telefonu.

 

Akcelerace rychlosti připojení

Tisk E-mail
Pátek, 7. březen 2008, 19:01

Od ledna 2008 jsme zprovoznili nový systém pro řízení rychlosti internetového připojení pomocí tzv. akcelerace rychlosti. Rychlost připojení do internetu je nyní až o 100% rychlejší.

Rychlost připojení do internetu je nyní až o 100% rychlejší nad nastavený limit a to vždy po dobu 5-10 sekund od inicializace požadavku o spojení, kdy je aktivována akcelrace rychlosti. Při pokračujícím zatížení Vaší linky nad uvedenou dobu se rychlost vrátí k Vaší nastavené rychlosti. Při následném poklesu zatížení Vaší linky po dobu 5-10 sekund se možnost akcelerace opět aktivuje.

Uvedenému algoritmu přesně odpovídá vytížení linky při běžném prohlížení www stránek.

V praxi to například znamená, že máte-li nastavenou rychlost 1024/512 kbit/s, akcelerace zajistí zvýšení rychlosti download až na 2048 kbit/s. WWW stránky prohlížíte rychlostí 2048 kbit/s (otevírání stránek = krátkodobé zatížení), ale když začnete stahovat velký soubor (= delší zatížení), rychlost se po 5-10 sekundách vrátí na 1024 kbit/s. Po stažení souboru se zatížení linky sníží a akcelerace je po 5-10 sekundách opět aktivní.

Uvedené zvýšení rychlosti není nijak zpoplatněno a jak z příkladu vyplývá, i za nízký tarif můžete brouzdat po internetu vysokou rychlostí.

 

Agregace internetového připojení

Tisk E-mail
Pondělí, 16. leden 2012, 16:28

Nabídky internetového připojení většiny posyktovatelů jsou dnes uvozeny slovem "až". Znamená to, že rychlost, která je v názvu tarifu, je maximum co můžete očekávat, nikoliv však rychlost, kterou budete mít vždy k dispozici. Skutečná rychlost je tak nestálá. Tato charakteristika plyne z parametru připojení, kterému se říká agregace. Slovo primárně znamená shlukování a v tomto smyslu nám sděluje, kolik uživatlelů bude celkově sdílet vyhrazenou rychlost. Agregace se udává v poměru x:y přičemž x znamená minimální podíl a y maximální podíl z rychlosti. Agregace internetu 1:50 znamená, že klient mající např. rychlost internetu "až" 16Mb/s v agregaci 1:50 má dynamickou rychlost připojení v rozsahu od 0.32 Mb/s až 16 Mb/s. Skutečná rychlost bude záviset na činnosti ostaních klientů zahrnutých do stejného rozsahu rychlosti.

Zjednodušeně to lze přirovnat k dopravní situaci. Pokud bychom si mohli koupit část silnice mimo město sami pro sebe, můžeme se tam pohybovat plynule 90 km/h, protože se nebudeme muset nikomu vyhýbat a předjíždět. Pokud ale majitel stejný úsek silnice prodá 50x, provoz tam zhouste a díky předjíždění bude naše rychlost nestálá a pomalejší... a pokud vyjednou všichni současně, zřejmě se zastaví v pomale jedoucí koloně.

Informaci o agregaci se bohužel v popisu parametrů nabídek internetového připojení dozvíte jen velmi obtížně, zpravidla bývá ukryta až hluboko v podmínkách připojení a nebo vůbec. Nejčastější hodnoty agregace jsou u nás 1:50 a 1:40 (domácí xDSL připojení), 1:20 (domácí wifi připojení a lepší xDSL připojení). U xDSL připojení pro firmy lze najít i nabídky s agregací jen 1:10 i 1:8, ale u takových připojení je třeba počítat s odpovídající cenou.

Nabídka našeho wifi připojení k internetu obsahuje zejména tarify bez agregace. Jakou rychlost si zvolíte, taková opravdu bude. Pro možnost srovnání naší nabídky s většinou ostatních poskytovatelů, nabízíme i 3 tarify s agregací, u nás ale pouze 1:7. U tarifů s agregací není aplikována akcelerace rychlosti připojení.

 

Měření wifi signálu

Tisk E-mail
Sobota, 8. březen 2008, 00:53

Jedná se o úkon, který v některých případech předchází vlastnímu připojení, kdy zákazník ještě nevlastní potřebné vybavení pro příjem signálu bezdrátové sítě. V takové situaci Vás po dohodě navštívíme s náležitým technickým vybavením a přímo v místě Vašeho domu nebo bytu prověříme dostupnost naší bezdrátové sítě. Teprve na základě tohoto měření doporučíme nutné vybavení, a to vždy s ohledem na to, aby připojení bylo trvale funkční a spolehlivé za každého počasí. Výsledkem tohoto měření však může být i zjištění, že v místě kde se nacházíte signál naší sítě není dostupný. Tato naše návštěva Vás nebude stát vůbec nic a je zcela zdarma, stejně tak práce spojená s případnou realizací připojení je zcela zdarma. Pro připojení používáme jen kvalitní osvědčené komponenty (Ubiquity Networks, ZyXEL, Cisco, Asus).

 

Jak je to se zrychlením O2 na 8Mb?

Tisk E-mail
Pátek, 19. září 2008, 10:00

Vzhledem k častým dotazům našich klientů bychom rádi vysvětlili, co je reálné na probíhající marketingové kampani operátora Telefonica O2. Snad každý už si přečetl billboard se zprávou, že se "zrychluje internet ADSL O2 na 8Mb za stále stejnou cenu". Pro zákazníky, kteří dosud své připojení přes pevnou linku neměli, to navozuje dojem, že by měli tedy při svém rozhodování porovnávat rychlost 8Mb za 399 Kč s ostatní nabídkou na trhu. Jak už to u reklamních kampaní bývá, pravda je poněkud jiná.

Prvním problémem je cena, pro skutečné cenové srovnání odkazujeme na naše aktualizované srovnání cen s připojením ADSL Telefonica 02. Druhým problémem je drobná poznámka na spodní části billboardu. Pokud máte to štěstí a vidíte na ni, je tam uvedeno něco o tom, abyste si dostupnost rychlosti ověřili na webových stránkách Telefonica O2. Doporučujeme v této souvislosti přečíst článek na serveru LUPA s názvem AžDSL: vše (až) na 8 Mbit/s. Autor článku zde vysvětluje problematiku nutnosti začít rozlišovat termíny marketingová, nominální a efektivní rychlost internetu: marketingová rychlost je ta, za kterou zákazník platí (tj. 8 nebo 16 Mbit/s), nominální je ta, na kterou je jeho přípojka skutečně nastavena (tj. její rychlostní profil), no a efektivní rychlost je ta, kterou přípojka skutečně dosahuje. V nabídce Telefonica O2 najdete pouze 2 varianty připojení s marketingovými rychlostmi 8192/512 kbit/s a 16384/768 kbit/s. Autor článku k tomuto mimo jiné uvádí:

"...jde spíše o jakési „rámcové varianty“, charakteristické jednotnou cenou (na maloobchodní i velkoobchodní úrovni), a prezentované s rychlostmi, které mají více marketingovou než reálnou povahu. I v rámci každé z těchto dvou variant totiž bude existovat více „rychlostních profilů“, na které budou přípojky konfigurovány v závislosti na jejich možnostech a technických parametrech. A teprve tyto rychlosti pak budou „nominálními rychlostmi", na které jsou dnes uživatelé zvyklí (a které bývají o dost vyšší, než rychlosti skutečně dosahované, resp. efektivní, kvůli vlivům charakteru agregace).

Jinými slovy: pokud si objednáte a zaplatíte přípojku 8 Mbit/s, bude vám nastaven nejvyšší rychlostní profil, který vaše linka snese, samozřejmě do maxima 8 Mbit/s. A to může být jak maximálních 8 Mbit/s, tak třeba jen 4 Mbit/s, nebo i pouhých 512 kbit/s apod. Ve všech případech přitom budete platit stejnou cenu, za „variantu 8 Mbit/s". 

Dále je v článku vysvětleno, kolik procent lidí ze současných uživatelů na inzerovanou marketingovou rychlost 8Mb vlastně má naději dosáhnout. V současné době ji využívá pouhých 10% uživatelů, naději na zrychlení pak má asi dalších 40% stávajících uživatelů, ale to vše postupně až od února 2009. V ostatních případech bude nominální rychlost vždy nižší než marketingová a to už vůbec nic nevíme o rychlosti skutečné - efektivní.

Co z uvedeného plyne na závěr? Pokud bychom ke svým klientům přistupovali stejně jako Telefonica O2, nebylo by nyní nic jednoduššího, než přejmenovat název všech našich rychlostních variant na jednu marketingovou 10Mb/s, to vše při zachování stávajícího technického zajištění naší bezdrátové sítě. Od té chvíle by měl každý zákazník na faktuře uvedeno, že sice platí tarif 10Mb/s, ale nominální rychlost bychom mu ponechali stejnou jako doposud.

Tímto směrem však rozhodně nepůjdeme. Aktivně pracujeme na posílení datové propustnosti našich vysílačů. K tomu je zapotřebí další technické vybavení. Až bude naše síť opravdu schopna přenést větší množství dat než je stávající stav, až potom oznámíme našim klientům, že můžeme zrychlit jejich stávající připojení, a že se tím opravdu zvýší i jejich efektivní rychlost připojení. Zde je třeba také říci, že v našem pojetí nabízených rychlostních variant se vždy jedná o efektivní rychlost, ta je ve skutečnosti ještě rychlejší díky našemu systému akcelerace.

 

Srovnání Wifi internetu InterLogic a ADSL Telefonica O2

Tisk E-mail
Neděle, 18. září 2011, 14:30

Pro představu co se skrývá za reklamními kampaněmi našeho největšího telekomunikačního operátora přinášíme srovnání obdobné služby připojení k internetu od nás a od společnosti Telefonica O2. Pro srovnání jsme zvolili srovnatelné aktuální rychlosti připojení WiFi internet 9/2 Mbit/s a O2 Internet Optimal, týká se vybraných důležitých parametrů a je platné ke dni 1.11.2015:

  InterLogic WiFi internet 9/2 Mbit/s O2 Internet Optimal až 20/2 Mb/s
časové omezení  Neomezené, 24h denně. Neomezené, 24h denně.
datové omezení  Neomezené. Od 1.4.2008 Telefonica O2 zrušila uplatňování tzv. Fair User Policy (FUP) kdy omezovala uživatelům množství stažených dat. Přesto je u popisu cen služby drobný text dole "tok dat může být řízen např. při přetížení sítě".
rychlost připojení Skutečně až 9/2 Mbit/s. Navíc linka je tzv. obousměrná, tj. lze současně stahovat i odesílat data. Celková kapacita připojení je tedy až 11 Mbit/s (u ADSL funguje v jednu chvíli pouze jeden směr - pokud data odesíláte, nelze prohlížet web stránky) U technologie ADSL je max. efektivní (reálná) rychlost 80% nominální rychlosti, ta je závislá na technických možnostech tel. linky ("až 20 Mbit/s" je jen marketingový název služby). Obvyklá max. reálná rychlost je jen 1.5-6.5 Mbit/s pro download, 0.2-0.8 Mbit/s pro upload. I tyto rychlosti jsou pouze teoretické a jsou ovlivněny zejména sdílením až 50 účastníky (agregace 1:50). Efektivní (reálná) rychlost je tak ve skutečnosti ještě nižší. Více se o skutečných rychlostech dozvíte zde.
agregace Agregace jen 1:7, nabízíme však zejména nesdílené připojení bez agregace! Agregace 1:50 (= rychlost připojení sdílí až 50 uživatelů a marketingová i nominální rychlost je tak zcela nezaručena, jen v rovině teoretického maxima).
aktivace Zdarma, 0 Kč. 210 Kč s DPH.
časový závazek Bez závazku. 12 měsíců a automaticky se prodlužuje.
možnost ukončení Ano, kdykoliv ke konci kalendářního měsíce. Ne, nejdříve po uplynutí závazku 12 měsíců, písemnou výpovědí s výpovědní lhůtou 1 měsíc od následujícího měsíce po podání.
možnost přerušení Ano, kdykoliv ke konci kalendářního měsíce. Nelze.
provozní náklady 490 Kč bez DPH (593 Kč s DPH) za měsíc. 757 Kč s DPH. I v případě že nominální rychlost nelze z techncickcýh důvodů nastavit na marketingovou (20 Mbit/s) a je nastavena nižší, je nutno platit uvedenou cenu. Cena platná bez možnosti telefonování. V době závazku je cena snížena na 499 Kč. V případě předčasného ukončení je nutno doplatit rozdíl ceny.
cena za instalaci Zdarma naším technikem, 0 Kč. Základní instalace 2023 Kč s DPH nebo rozšířená 3037 Kč s DPH.
cena vybavení Je závislá na skutečně použitých komponentech dle situace u zákazníka. Pokud zákazník vybavení má, použijeme jeho. V ostatních případech se cena nejčastěji pohybuje v rozmezí 1500-1800 Kč s DPH. Cena dle použitého modemu - 984 Kč (nabídka ke dni 5.12.2014)
aktuální cena za službu Automaticky všem zdarma aktualizujeme nastavenou rychlost při aktualizaci ceníku a nabízených rychlostí. Po dobu trvání závazku nelze měnit cenu za službu, musíte platit cenu, která byla platná v době uzavření smlouvy. Ani po uplynutí doby tvání závazku zákazníka nikdo neupozorní, že ceny a rychlosti se po letech změnily a dále platí cenu za neexistující tarif. Změna tarifu nebo rychlosti dle aktuálních cen je možná pouze při uzavření dalšího závazku.
     
    Veškeré údaje byly převzaty z oficiálnách stránek Telefonica O2 ve znění platném ke dni 1.11.2015 dle ceníku.