Dříve než se rozhodnete pro konkurenci

Dříve než se rozhodnete pro konkurenci

  • Dříve než se rozhodnete pro volbu jiného poskytovatele připojení, ověřte si ještě, jak je to se všemi důležitými parametry připojení. Ty mají pak zásadní vliv na skutečnou kvalitu připojení a jeho konečnou cenu.

  • RYCHLOST PŘIPOJENÍ – Je nabízená rychlost skutečná, nebo je jen tzv. marketingová a skutečná rychlost bude záviset na technických možnostech v závislosti na Vaší lokaci? To je typická situace pro ADSL a VDSL připojení. Někdy se poskytovatel o rychlosti ani nezmiňuje a nabízí pouze „připojení“ a to je charakteristické pro připojení od mobilního operátora. Někteří poskytovatelé pak zavádějícím způsobem uvádějí do názvu tarifu akcelerovanou rychlost a tím navozují dojem rychlejší služby.
  • UPLOAD (RYCHLOST ODESÍLÁNÍ) – Kvalitní služba má nejen parametr rychlosti stahování, ale i rychlost odesílání. Řada poskytovatelů dnes tento důležitý parametr ani neuvádí, v názvu tarifu oznamují pouze rychlost příchozí (download), nebo v případě mobilního připojení neuvádí rychlost žádnou. Ve skutečnosti je pak odchozí rychlost u běžného domácího připojení jen zlomek té příchozí a to vás může limitovat v používání řady služeb internetu.
  • AGREGACE – Je konkurenční nabídka rychlosti uvozena slovem „až“ nebo dosahuje závratných čísel v desítkách megabitů? Ověřte si míru agregace připojení, která má zásadní vliv na skutečnou rychlost a stabilitu objednané rychlosti. Více se o agregaci dozvíte zde.
  • LIMITY DAT – Limity množství přenesených dat jsou typické pro nabídky mobilního připojení. Víte že limit 1 GB dat na měsíc lze vyčerpat třeba za pouhých 45 minut sledování online videa na internetu v HD kvalitě?
  • SMLOUVA A ZÁVAZEK – Být v jakémkoliv časovém závazku je vždy známkou toho, že poskytovatel Vás jako zákazníka chce mít „jistého“ na delší dobu bez nutnosti pečovat o Vaši spokojenost s kvalitou poskytovaných služeb. Souvisí s tím pak i celková cena služby, která roste díky nemožnosti změny tarifu, nebo přechodu k levnější konkurenci a pokud ano, tak za cenu pokut za předčasné ukončení, vyúčtování všech slev a dalších nemilých překvapení, třeba v případě, kdy služba byla vedena na IČ a ne na spotřebitele.
  • VÝPOVĚDNÍ LHŮTA – Díky této lhůtě se Vám zdánlivě levné připojení může při nutnosti ukončení (např. stěhování) velmi prodražit. Běžné jsou dnes lhůty 3 i 6 měsíců, navíc počítané až od následujícího měsíce nebo kvartálu od podání výpovědi. Můžete tak ještě půl roku platit za něco co už dávno nepoužíváte.
  • CENA ZA INSTALACI – Poskytovatelé někdy nabízejí ve spojitosti se závazkem potřebné vybavení „za korunu“, ale to je třeba následně odborně nainstalovat za velmi vysokou cenu. V případě ukončení služby pak nechtějí vybavení vrátit, ale zaplatit a požadují záměrně předraženou cenu.
  • TECHNICKÁ PODPORA – Co se stane, když budete mít s připojením problém? Domůžete se pomoci i mimo pracovní dobu nebo o víkendech? Nemusíte volat na nějakou drahou placenou linku 84x nebo 906?
  • ZA CO PLATÍTE – Jste si jistí, že částka, kterou máte měsíčně hradit, je za „službu připojení k internetu“? Někdy je měsíční poplatek definován jako „členský příspěvek“ do občanského sdružení na podporu všeho možného, jenom ne za jistou garanci nějaké kvality služby připojení k internetu. Až ve chvíli výpadku zjistíte, že připojení na internet je vlastně služba navíc zdarma a tak jeho delší nefunkčnost je vlastně „v pořádku“.
  • KOMU PLATÍTE – Bohužel dnes existuje několik firem, které se tváří být poskytovatelem internetu, ale ve skutečnosti se jedná jen o přeprodávání služeb jiných „skutečných“ poskytovatelů. Služba je zpravidla dražší, než by byla u reálného poskytovatele a obalena dalšími skrytými podmínkami, závazky a především sankcemi za jejich porušení. Na lince podpory se nic nedozvíte, protože o službě a jejím stavu nic neví a Váš dotaz musí tlumočit dále. Doba odezvy a pomoci v případě problému tak může být zoufale dlouhá. První znamení, že se jedná o tento případ může být informace, že mají pokrytí po celé republice, nebo se vůbec nezmiňují jakou technologií budete připojeni. Může se jednat o tzv. telekomunikační šmejdy.

Sdílej příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email